BluntOne Riport


05/10/2016 – 13:03 | Feltöltötte:

RH – Előszőr is kezdjük ott, mesélj valamit, hogy keveredtél a bítkreátor pályára, aszem nálam a SunSideRec-es kiadvánnyal, a “Relaxed Specious” kis anyaggal csúsztál a látótérbe (vagy inkább hallótér az..). Mondtam is Whúdahellizthisz?, kellemes cucc. Ami csak 2-3 éve volt. De hol csavarogtál előtte? :)  … egy kis bio-t pliz

dsc01884

BLUNTONE – A teremtés fájától röviden levezetve: 96 óta élem a hip-hopot, mint kultúrát. Már akkor, 11 évesen bőszen cserélgettük a Naughty by Nature meg Wu kazettákat az arcokkal Kazincbarcelona lakótelepén. Deniz barátommal, akivel a mai napig nagyon jó viszonyt ápolok – lopott loopolt OC alapokra szöveget kezdtünk írogatni. Szóval ott kezdődött minden, ha belegondolok. Legalábbis repp-téren. Aztán valahol a felsőoktatási általánosítás iskola kezdetével átment az előadás trubadúr üzemmódba (gatya freestyle bármiről), utána pedig a babyloni évek kezdetével leginkább hallgatóvá váltam. Meglehetősen széles körben kultiválom a stílusirányzatokat, de valahogy mindig a hiphop maradt a fő mozgatórugó. Ami ezen kívül nagyban megihlet, az a dub (nem a sikítós random mai hülyeség, hanem az ősraszta történet), a dubtechno és persze a jazz… Maga a beatelés valahol 2012 nyarán indult el. Vettem egy idős őrült professzortól pofátlanul olcsón egy goldring lenco-t, egy erősítőt és két bitang nagy hangfalat, ami elképesztő mélységekig tud lemenni (26 hz). Aztán vettem hozzá lemezeket. Egy füstös délutánon pedig úgy döntöttem, hogy leszedem az FL-t aztán megnézem, hogy mit dob a gép. Imádtam…. Akkoriban kezdtem el meditálni és őszintén szólva a beatelés leváltotta. Ugyanazt hozza: nincs idő, tér, nincs semmi…csak a vibeok. A Relaxed Spacious tehát integrált hangkártyával billentyűzeten felütve készült.

RH – Tipikus jó példa vagy itthon, hogyan lehet haladni a lépcsőn, egyre több külföldi oldalon találkozik a neveddel az ember. Ha jól érzem a repcsiszőnyeges cuccal nyílt ki a kapu. Hogy látod mik a feedback-ek kintről?

BLUNTONE – Te, én nem tudom mi történt és hogyan, de egyszer csak valami elindult…Suhov úrnak mindenképpen sokat köszönhetek, mert felrakott a hazai térképre. Egy nyaralásból tértem haza éppen arra az üzenetre cloud-on, hogy mennyire rámozizott és ki akar adni. Gondolhatod mibe rakott a hír… Ezen kívül szerintem a remixek miatt kezdtem el terjedni. Nem igazán voltak kontaktok úgyhogy leginkább lemezekről húzott acapellákat pakoltam a legjobb beatjeimre, ez pedig cloudon olykor-olykor teljesen vírusba ment és felkapta a nép. Ekkorra jött be Phoniks a képbe, akinek szintén nagyon hálás vagyok. Először reposztolgatott (= napi 50+ follower és elképesztő hallgatottság akkoriban), aztán rámírt, hogy van egy komája (Peebs the Prophet) és neki terveznek egy debüt EP-t, mégpedig 50%-ban az én zenéimre… Ez lett az első bakelit megjelenésem a Vinyl Digital kezei alatt. El is morzsoltam egy könnycseppet amikor a kezemben fogtam a lemezt. Szóval igazából kezdetektől inkább külföldön ismertek, mint itthon és ez most is így van (szerintem). kb 60% Usa, 30% egyéb és 10% magyar a hallgatóság összetétele.

0004941398_10

RH – Idén augusztusban jött a friss anyagod, az Orbiting Rawbits, füstösfoteldzsezziűrhiphopprojekt, szépen összerángattad a négereket worldwide, olyan érzésem volt, mint ha a mostani mp3játszólistámból szemezgettél volna :) (awon, tek, la base, kőkori kölykök). Nemzetközi a line up, mennyire volt tudatos, hogy ők legyenek a featek, bankkártyás vagy bratyizósak a tagok :) … az album születéséről, konnektekről, ha dobnál valamit…
BLUNTONE – Köszi, pont ez a jelzőhalmaz volt a cél :) A MUJO-s közös instrumental lemezmegjelenés után szerettem volna egy albumot, amin csak saját zenék vannak. (Egyébként arra a kollabra nagyon jó szívvel gondolok, mivel MUJO szerintem a legtehetségesebb beatmaker akivel valaha dolgoztam, elképesztő intuitívan zenél az az ember..) Szóval alakult a beat arzenál a lemezre és egy napon rájöttem, hogy menet közben egész komoly arcokkal ismerkedtem meg, miért ne lehetne egy All Star gálát tartani? Kitűztem a célt, összeírtam a dream line up-omat. Illa J kivételével pedig maradéktalanul összejött. Több, mint egy évig dolgoztam rajta, a kedves barátnőmnek szerintem az agyára mentem azokkal a zenékkel, sőt a végére már én is majdnem kiégtem tőlük, de minden perce megérte!! Mindannyian barátságosan közelítették meg a dolgot. Szinte minden egyes kollabnak külön története van. Talán a La Base az, amin a legjobban lefőtt az arcom, hogy összejött. Ezt Roland-nak köszönhetem (aka Khaderbai) aki meghívott minket Mujo-val fellépni Zürich-be. Ő kötött össze velük (elküldte a beat-eket amiket nekik szánnék és BEJÖTT NEKIK) fejenként egy példányt kértek cserébe. Tek-el Figub kötött össze, a Kőkorszaki Sztónereket már ismertem, a többieket is, Moka Only is bevállalta végül díjmentesen (big up Ant-nek a konnektért), de egy jelképes 50$-t küldtem neki, mivel 2000 $ alatt nem igazán szokott sehonnai beatmakerekkel feat-elni :)
RH – Igényes, sejtelmes a cover, ki tette, miért tette?

BLUNTONE – A húgom, Antal Ágota és a csoporttársa, Bessenyey Bertalan követte el. Eléggé leszűkítettem a képet amit megálmodtam, de jobb lett a végeredmény mint a fejemben. Ez úton is masszív tisztelet nekik!! Nem tudom túlmagyarázni, space téma volt a hangulat zenékben és mintákban, a lemezeket nézve pedig mindig azon tűnődtem, hogy jelenleg én is így utazom a semmiben körbe körbe – így alakult ki kb az ötlet. 

a0604619851_10

RH – Vinylen is kijön ez is ha jól tudom, gondolom szeretnél egy lenyomatot, vagy csak simán “in analog we trust”, hogy van ez?

BLUNTONE – Tény, hogy eléggé analógorientált vagyok, de inkább a lemez maga az, ami a válasz. Valamiért szeretem őket kézben fogni.. Se kazettával se CD-vel nem ápoltam ilyen jó viszonyt soha. Fogod a kezedben és így – jó érzés 😀 A fizika csodája, hogy ráraksz egy tűt és kövér subok jönnek ki belőle. Nem beszélve arról, hogy a hiphop kultúra úgy ahogy van erre épül. Mint már említettem örömkönnyeket ejtettem, amikor megjött az első korong, amin az én zenéim voltak, és ez megismétlődött még kétszer. Az is jó érzés így belegondolva, hogy nyomot hagyok magam után ilyen formában, bár a 4 hónapja megszületett fiam erőteljesen felülírta ezt is :)

RH – Beszéljünk kicsit a vasas szakmáról is, mivel heggesztesz otthon, ha bemutatnád a garázst …

BLUNTONE – MPC2000XL, SP404, FocusRite Scratlett 2i4, Yamaha HS7, Reloop RP 6000 MK6B, valami retek Pioneer keverő + Denon erősítő a nagy raszta hangfalakkal sub csekkre – és a jó öreg FL Studio. Megmondom őszintén a mai napig sokat használom az FL-t…Rohadt jó program és mivel az MPC-m zip drive-ja 3 felvonásban tolta le a gatyáját, erős szükség volt rá. Szóval általában SP-n át mintázok mindent kb és vagy FL-ben vagy az MPC-n szekvenszelem a zenéket. Aztán az is előfordul elég gyakran, hogy oda vissza dobálom a mintákat. Az SP-vel valami elképesztően meg lehet koszosítani mindent. Mostanában egy AudioTechnica ATH M50-el dolgozom mivel kiköltöztem a belvárosi pecóból és egy garázsban zenélek, ahol valami elképesztően rossz az akusztika (in progress). Mostanában sokkal kevesebbet beat-elek. Régen indokolatlan szinteket ért el – napi 5-6 óra és heti 10-20 beat, ez manapság inkább két hetente 5-6 óra és heti 1-2 beat átlagban. Ezzel is teljesen elégedett vagyok. Többet dolgozok most már a zenéken, összetettebbek a layerek, a minták.

RH – Egyelőre nem sok hazai mc-t hallani a bítjeiden, nem is nagyon teríted őket itthon, vagy csak jobban kultiválod, ha szimplán instrumentálba jelenik meg a beat

BLUNTONE – Nem terítem én már sehol. Ez a beatbazár témakör nem nekem való, inkább megvárom a komoly projekteket. Adtam el párat külföldre, de egyikkel se voltam elégedett, és mivel nem ez a megélhetési forrásom nem is akarom ebbe az irányba elvinni a zenét soha. Hazai hiphop terén megmondom őszintén éveken át – néhány kivételtől eltekintve – csukott füllel közlekedtem, egyszerűen nem jött be ami van. Aztán a semmiből robbant egy reneszánsz. Nem tudom már pontosan mikor, de megismerkedtem a Mulató Aztékokkal, FrankClear-el, a mindent a magyarhiphopért arcokkal, a szegedi Lustákkal, Suhovval, Bfok11-el…Ezekkel az emberekkel pedig megvolt a közös rezgés. Velük szívesen dolgozom bármin, imádom amit csinálnak. Szóval van egy szűk szcéna ami nagyon jó irányba halad. Remélem egyre többen érzékelik, hogy ez a real nem a “kőkeményvagyokletépemazarcodatyoo” mutatványok.

szifonrol-334

RH – Milyen projektek vannak most forgalomban nálad, mik várhatóak a BluntOne szessönben?

BLUNTONE – Tek D – The 8 – elméleti síkon az egyik a nyolcból általam íródik zeneileg. Ezen még nem kezdtünk el dolgozni, nem sietjük el…Készül egy instrumental album, amit a következő évben szeretnék valamikor kiadni, nagyon igényesen megválogatva a tartalmat, szintén nem elsietve. A barátnőmmel elkezdtünk tavaly egy Twinflame nevezetű triphop-szerű formációt, ezt szeretném újraéleszteni, a kis lurkó érkezése végett volt egy kis szünet :) Amin a legfőbb fókusz van az egy collab album Granata-val (Phoniks-al, Flofilz-el, Pawcut-al dolgozott korábban), az első bakelit LP-jére kért fel mint kizárólagos producer. Óriási potenciál van szerintem benne, nagyon tehetséges ember, viszont előre felkészítek mindenkit, hogy meglepő lesz a vonal. Zeneileg is, tartalmilag is. Nem a kőkemény dobok és minták fogják dominálni a lemezt, hanem a soulful, már-már szerelmes töltetű refrének és vibeok, komoly mondanivalóval.

RH – Top 5 beatmaker, itthonról meg kintről? Milyen rezgések jönnek be mostanában?

BLUNTONE – Ez egy rohadt nehéz kérdés. Lehetetlen 5-be belesűríteni, de megpróbálom!

Itthon: MUJO, LUSTABITEK, Herring Franky, Leplezett, Slow

Ödakünn: Grap Luva, Madlib, Mono:Massive, Wun Two, Philanthrope + igen sokan még mindkét oldalon

RH – and Peace goes out

BLUNTONE – A fiamnak, Olivérnek és a barátnőmnek, Sárának!! továbbá Mulató Aztékok – főként Tink, Mujo, KockásFrank, Herring Franky, HRK, Drumlord, a húgomnak, a családnak, a csajoknak, a postásnak, az őstermelőknek, Nagz, Leplezett, Suhov, a lusták, séf, bfok11 krú, authentic, robotdeck, dope, a slow village, Gianluca, Roland, Fab, Tob és az egész Vinyl Digi krú, Viktor, Figub, Tek, Tableek, Moka O, Awon, Phoniks, Peebs, Ivo Statinski, a Shogunz Krú, Jmega, Delegáció, Phlat, Natural Spittaz, La Base, Tru-Comers, főként Xpert-nek és T-sow-nak, Deniz, Ati és minden hallgatónak aki együtt rezeg a tompa vájbokon!

EGY PÁR LINK A ZENÉKHEZ (katt rá):

BeatChronic Exclusive Mix 2014

az új lemez

remixes pakk

Peebs The Prophet EP-je

Lost & Found

Mujo-val közös lemez

a repülőszőnyeges

2013-ból az első SunSide-os kiadvány