BIKA SZEME #3


29/05/2016 – 20:12 | Feltöltötte:

RH – Mindannyian mondhatni az új generációs mikrofonistákhoz tartoztok, persze pár év azért van már mögöttetek, de én úgy látom az utóbbi időkben kialakult egy új szellemiségű rap közeg, akik nem a pénz orientált, befutáscentrikus, managelt reppet tolják, itt régimód hozzáállások, utcai cypherkörök, rap spontaneitás, egy hátizsákos rím szakkör, egy egyre erősebb mag, akik nem flyerbajnokok, de csupaszív kvaliti sztaffokat dobálnak, és ez a kör egyre nagyobb sereget toboroz maga köré, ti, hogy érzékelitek, mi folyik itt a szcénában?

bikk

TINK – Számomra, úgy tűnik, hogy nálunk Magyarországon, a hip-hop-ban most éljük azt, ami mondjuk a tengerentúlon a ’90-es években mehetett végbe. Kezdenek meghonosulni és kialakulni irányzatok, vonalak itthon is, különböző ízű munkák születnek, több hangzás van itthon is, mint mondjuk 15 évvel ezelőtt.
Az információk, a hallgató és alkotó számára egyaránt érdekes és kedves dolgok, a követni, másolni, elemezni kívánt zenék, stílusok meghallgatás és megszerzésére is másabb, mondhatni könnyebb, gyorsabb, hétköznapibb lett.
Emellett a technika és a kommunikáció is új formákat öltött, gyorsabban tudnak (ha, némely esetben akár még csupán virtuális módon is, de) egymásra találni hasonló érdeklődésű emberek.
Egyre karakteresebb,ízlésesebb dolgok látnak napvilágot, ezáltal több az inspiráció és az azonos energiák hamarabb megtalálják egymást.

POORMANKLINIK – Én a Zsolával köbö egyidős vagyok, nekem már pont a 2006 környékén be kellett volna futnom.(vitz).
Szerintem mindig is volt fasza underground, és ami underground se mindig jó, ez egy állapot.
Ami változott, hogy egyre több a világszínvonalú beat. A következő lépés az lenne, hogy túllépjük, Premo, Dilla stb. árnyékát, és legyen saját vonalunk. Koreaiaknak, Románoknak, Cseheknek, Svédeknek sikerült. Nem lehetetlen.

NICKNAME –  Én pozitívan látom a dolgot, naponta hallok új magyar rapzenéket, amik tényleg elkapnak. A szövegek is egyre jobbak, egyre többször nevetek fel a sorok végén vagy bólogatok elégedetten. Bulik terén lehetne nagyobb mozgolódás, egyre kevesebben mennek el akár a nagyobb nevekre is, félházzal mennek max a party-k. Kellenek a Beton Piknikhez hasonló események, ahol a kultúra minden eleme meg lett mozgatva és kurva jó hangulat volt egész nap, kint rappeltünk körben állva, mentek a nagy szövegelések!

CHICHECK – Úgy gondolom, hogy van egy olyan mag, akik nem nyalják be a “rágógumi rapet” és ez ellen tenni is szeretnének. Hála istennek a hallgatók között is kezdenek ráunni ezekre a dolgokra, és keresik az új stuff-okat, a technikás mc-ket! Bár mögöttünk nincs stáb, pénz, de annál inkább dobog a szív, és ezt ha nem is egyből, de megérzik az emberek.

RASEK – Igen, láthatóan jön a new generation, és vannak akik kiemelkednek belőle és vannak, akik szerintünk még rengeteg gyakorlást igényelnek, de mégis klipet csinálnak és/vagy lemezt adnak ki, amivel abszolút nincsen semmi gond, de ők mégis „be akarnak futni” vele. Mi azt gondoljuk, hogy rengeteg idő kell ahhoz, hogy kiforrjon egy mc, esetleg egy csapat, főleg, hogy ezt a saját bőrünkön is megtapasztaltuk, és még így se mindig vagyunk elégedettek egy-egy felvett zenével. Öröm látni, hogy ekkora teret nyert magának a hiphop zene, és rengeteg olyan arccal találkoztunk mostanában, akiknek hasonló a felfogásuk meg a rálátásuk, mint a miénk, ilyenkor érezzük azt, hogy nem mi gondoljuk túl a történetet, hanem tényleg történik valami az egész közeggel. Teljesen más volt az emberek hozzáállása például az első lemezünk megjelenésénél. Valahogy nem kapott akkora teret, mint amekkorát mondjuk ma kapna, szerintem.

RH – Mennyire fontos nektek, hogy legyen, készüljön saját/csapat album, hiszen cd eladással régóta bajok vannak, vagy csak elég ha single anyagokkal éberen tartod a füleket, és nincs szükség lemezre… mi a recept?
POORMANKLINIK – Az album formátum szerintem azért fontos, mert összegez egy időszakot. Egy album egy egész.
Lehet látni, hogy mi van egy MC-be, egy csoportba. Most nagyon szigorú leszek, de ezerszámos Ponza, album nélkül, valahogy mégsem Ponza. Nem tudom érthető e. Kell album. Ponza, lécci lécci, legyen.
A folyamatos single, számkiadással az a baj, hogy elaprózód magad, egy albumnál tudod koncentrálni a figyelmet, egyszer egy évbe még nekem is sikerül. Pedig én azért mélyen vagyok. Nagyon mélyen. Ma is loptam kiflit.
Ha tényleg támogatni akarsz valakit gyere el a koncertjére.

CHICHECK – Mi a Stereo Kollektivvel szeretünk lemezeket készíteni, ami szerencsére az anyagárat visszahozogatja. Régóta a Hip-Hop-on vagyok és a hőskorban is a lemezeket szerettem, a one hit wonderek nem is annyira érdekeltek, szóval mi is ilyen szellemiségben készítjük a lemezeket.

NICKNAME – Nekem most jött ki az első lemezem, amiből lassan szeretnék kézzelfogható példányokat is. Szerintem meg van a varázsa annak, ha az ember meg tudja csodálni közelről is a borítót, ki tudja tenni a polcra, az feldobja a szobát is!

RASEK – Úgy gondoljuk hogy igenis szükség van kézzel fogható formátumra is, mert aki szereti, amit csinálunk, és aki úgy érzi, hogy basszus ez megér nekem X összeget, hogy otthon kitegyem a polcra, és még támogatom a srácokat is, az meg fogja venni. Bevált recept nincs erre, mi pl 5 éve jöttünk ki a Nesztek-el, azóta próbáltuk fenntartani a hype-ot kisebb nagyobb sikerrel, de idén végre jön az új lemez.

TINK – Mindhárom csapatom (Mulató Aztékok, Slow Village, Pömp De Pöm Clique) tagjaival mondhatni azonos szemlélettel vagyunk ezzel kapcsolatosan, fontosnak tartjuk,hogy albumot készítsünk, fontos, hogy legyen, legyenek lemez anyagok. Ez sok mindenen múlik persze.
Az Aztékok részéről mi a legelején szóló számokat töltöttünk fel a soundcloudra, ott indultunk el. Igyekeztünk circa két hetenként kirakni egy új dalt, de nem “marketing-fogás” miatt, bele se gondoltunk ilyesmikbe. Ez számunkra volt egyfajta jó húzóerő ahhoz, hogy rendszeresen zenéljünk, folytassuk a munkánkat. Zene, szöveg, felvétel, mix/master, mindent saját kútfőből csináltunk.
Akkoriban már nagyon úgy voltunk vele, hogy éveket töltöttünk a szobában, nem éltünk kifelé a zenéinkkel, szerettük volna ezt meglépni, de nem volt türelmünk arra már, hogy egy egységes, jó ívű LP anyagot csináljunk. Most értünk meg arra, hogy tudjunk ezzel mélyebben is foglakozni, dolgozunk is rajta, immáron Phlat-tal kiegészűlve, hárman.
Szerintem ez úgy megy, velem legalábbis így volt, hogy először meg kell tanulni a trekkeket befejezni, szerkezetet adni neki, konkrétan megtanulni dalt készíteni.
A beat, a rímek, sorok, hook-ok megírása és a rögzítés közben életre kelteni azt, amit már a füledben éreztél, amit szinte hallottál, megálmodtál magadban. Nem biztos, hogy egyből megy, sokat kell tanulni, csinálni, fejlődni.
Meg kell “tanulni” egymást is, ismerni a csapattársadat-társaidat, a lelkét, a gondolatait, az én-jét, az életét. Nagyon fontosnak tartom ezt, hogy empátiát, beleérzést tudjunk kialakítani a másikkal pozitív és feszültebb helyzetekben egyaránt. Nem mindig stimmelnek az energiák egy krúban és nem mindig a zene miatt van így, ebben sok muzsikáláson kívüli tényező is játszhat markáns szerepet, a “valóság” ugye.
A Falú szinte egyből maxi/EP megjelenéssel indított, amit hamar követtett egy újabb, közben válogatáslemezen is szerepeltünk, ezen daloknak az elkészülte időben szorosan egymás után-mellett jött, friss volt az egymásra találás-ébredés, mindenkiben hasonló vágyak és kreatív energiák, pozitív rezgések voltak a projekt iránt. Adtuk egymás alá a lovat.Készül itt is a motyó, folytatjuk, amit elkezdtünk.
A Pömp De pöm Clique-t a Frank Clear-rel (AKA akockas) nagyon közeli jóbarátommal csináljuk, aki a 15 éves bajai-szegedi hip-hop formáció, a Delegáció tagja és az egyik legfaszább a szakmában.DJ Kwikkától tanulta meg az alapokat, ember, Tőle tanult zenélni! Kwikkától! …
Mikor Frankkel megismerkedtem kiderült, hogy két utcára lakunk egymástól, állandóan együtt lógtunk.
Nem sokkal később viszont közel egy évig együtt is laktunk, ez az időszak zenélés szempontjából mindkettőnk eddigi életében mondhatni a legaktívabb, legrendszeresebb periódus volt. Folyamatosan demózások, beatelés, szövegírás, bulik, fellépések, rádiózás, minden napra jutott valami. HÁLÓZATÉPÍTÉS !
Frankkel mi már eleve lemezkészítésben gondolkoztunk, voltak néha hektikusabb helyzetek, életszituációk, de rengeteg mindent csináltunk, ezeknek a java offline, nincs feltöltve sehova. Most végre összejött a pénz és meglett az a mikrofon, amit Frank és Delegációs testvére, Attila kinézett, tegnap már fel is lett avatva, növekszik a motiváció, ezzel fogjuk mi is rögzíteni az azóta már konkrét lemezanyaggá gyúrt zenékre írt szövegeinket, “már csak fel kell venni” : D

RH – Mikor lennétek elégedeettek a hazai hip hop helyzetével, és mi az, amin múlik, hogy a mai felszínes fiatal hallgatóságot a hip-hop közegben tartsátok, hiszen nagy probléma, hogy korán belecsöppennek, aztán 1-2 év múlva tovább is állnak más irányzatok felé, míg régebben hosszú évekig bent ragadtak emberek (akár a mai napig is), … ez a visszaesés akár a partyk mennyiségében, látogatottságában is mérhető. Milyen dolgok kellenének egy masszív hip-hop társadalom kialakulásához?… hogy több stabil játékos legyen és kevesebb parókás dublőr… ha értitek a szót…

CHICHECK – Alapvetően az a baj szerintem, hogy minden egyből a tiéd lehet a mai világban. Nem kell várni a megjelenések után egyből lerántod magadnak a netről. Úgy látom, hogy értékét vesztették a dolgok, a kifutási idők albumoknál akár hetekben mérhetők, amíg régen évekig hallgattunk egy albumot. Nyilván ennek rengeteg előnye is van, de több hátrányát látom, mivel így az egész kultúrát megölik. Ha a breaket vesszük, sokkal kevesebb kitartó b-boy vagy b-girl ropja a parketten. Nem megy egyből, nem kapja meg egyből a tudást és máris abbahagyja. Hogy stabilabb legyen a placc…Hát nem is tudom, talán nem kéne mindenkit egyből “befogadni” aki “gumirepper” annak meg hess.

POORMANKLINIK – A Hip-hop már nem egy sajátos forma, mint például a Black-metál, tehát nem egy szubkultúra, hanem óriásit robbant, mindenre hatott. A városok zenéje, hangulata lett. Ezért a popzene beemelte az elemeit, nyálszámokban van break, csoki reklámban graffiti. Soha, értitek, soha nem lesz olyan amilyen volt.

A 3 fő baj Magyarországon.
Egy :Hogy már az elején hiteltelen formák köpködtek a mikibe. Mert Genxter Zoltán, Kossuth díjas anyukával a háta mögött ne beszéljen nekem utcáról. Gesztinek ez meg olyan volt, hogy bepróbálta azt, amit Miki a 80-as években, csak neki be is jött. Olyan videók vannak fenn a neten, hogy a graffitiról magyaráz, mint autentikus rapper. Ez vicc. Hagyjuk, Amerikát, de máshol az ottani szcéna szerencséjére, hitelesebb emberek kezdték el. Kannibálokról inkább nem mondok semmit, olyan mint a gulyás ízű rágógumi.
Kettő: A Hip-Hop, nem szerelmes-szakitós szám gyár. Ilyen arányban mint nálunk tán sehol nincs ennyi szerelemrap.
Amúgy azt el szeretném mondani, hogy addig ne jöjjön nekem senki ezzel a tisztelet, béke maszlaggal, amíg teljesen beleszarik a rapbe. Ez nem egy részvényopció.
Három : Amíg Magyarországon, nincs rendes hip hop zenekritika, ami be mer szólni, ami körberöhögi a gagyit, addig itt bármi meg lehet csinálni, ami máshol ciki. Más országok ügyeletes rap arcai se okosabbak nálunk , csak nem akarnak beégni, hogy másolnak. Nálunk, szinte kötelező ez a kaptafa módszer
A jó kritika rámutat arra, hogy hoppá, ez eléggé ez meg az. Ezt meg lehet nem bunkó módon is fogalmazni.

NICKNAME –  Én ismét csak a Beton Pikniket tudom felhozni, több ilyen buli kell! De, az se lenne gond, ha a nagy bulikon, amiket mondjuk a Dürerben szoktak rendezni, vagy mondjuk az OSG-n, nem minden évben ugyanazok lépnének fel, hanem helyt adnának a fiatalságnak is. A rapben meg kevesebb bullshit kéne és több átgondolt szöveg. Kiráz a hideg az őszinte rap meg real rap kifejezésektől.

TINK – Kéne egy kút, egy forrás. Ha szomjas az ember és van módja rá, akkor iszik. Itthon nem mindig van módja rá, kutatni kell, nyomozni, hogy hol van a kút, illetve hogy emberi fogyasztásra alkalmas-e a víze. Nagyobb médiaszerep kéne, valós és hiteles hazai szakmai értékeket képviselő hír és információ forrás, falka-érdekek nélkül. Persze a hitelesség is egy szubjektív dolog. Több hip-hop kéne a TV-be, a rádiókba, a mainstream médiába. Több hiteles hip-hop, több “hip-hopposabb” hip-hop. Tőlünk egy kőhajításra nyugatabbra újraértemeződött és hódít a golden-era hangzás, jelentősek a kortárs megközelítések, nálunk javarészt hip-hop formációknak mondott pop zenekarokat hallhatsz a szélesebb közeghez szóló rádiókban, zenei csatornákon, itt még sötét középkor van mondjuk Németországhoz képest. Én hiszem azt, hogy lenne az értékekre is igény.

RASEK – Vannak olyan hallgatók akik 5 évvel ezelőtt is hallgattak minket, és most is várják az új lemezt. Azt gondolom, hogy ezek az emberek akár 10 év múlva is hallgatni fognak minket. Szóval nem feltétlenül a hallgatók mennyisége számít, hanem a minősége, ha lehet így fogalmazni. Vannak olyan arcok, akiket többször is láttam már egy-egy fellépésünkön. Amikor mi voltunk 16-17 évesek, mi megpróbáltunk az összes budapesti underground buliba eljutni. Szerintem (vagyis remélem), hogy vannak ma is ilyen fiatalok, mert underground bulik vannak. Mi bent ragadtunk, és véleményem szerint, aki nem a tvből meg a rádióból ismeri a rap-et, hanem tényleg átérzi a mondanivalóját, az bent ragad. Őszintén szólva mostanában kezdek megelégedni a magyar hiphop helyzetével.

RH – Nem tudom ti, hogy látjátok, de az MC-zésen kívűl, a hip-hop többi eleme erősen háttérbe szorult. Szerintetek miért akar mindenki mikrofont köpködni, aki belecsöppen a közegbe?

RASEK – Mindenki sztár akar lenni. Tényleg egyre több ember fog mikrofont, és sajnos kevesebb az, aki tényleg tehetséges, és nem jut neki figyelem, mert a többi elnyomja. Lehet, hogy azért mert egyszerűbb egy papírral meg egy tollal leülni otthon, mint kimenni az utcára festeni, vagy megvásárolni egy dj szettet. De az, hogy valaki leírja és rímbe szedi a gondolatait, még nem feltétlenül tud reppelni. A többi elem abszolút nem szorult háttérbe, sőt a beatmakereknek meg a djknek egyre nagyobb szerepük van, és ez így is van rendjén, hiszen ők is ugyanúgy részesei egy adott zenének.

NICKNAME –  Szerintem mára a rap lett a leghíresebb elem a hiphop-ból, és látszólag ez is a legkönnyebben művelhető, hiszen „ha Essemm meg tudta csinálni, akkor én is”.

POORMANKLINIK –  Ez tényleg így van sajnos. Az MC-k előtérben vannak. Ott ugrálnak a majomlányok, a rapper körül, nagy kocsija van, sok tetkója. Divatos kabátja. Mi kell még az élethez ugye? Tükrös ágy?
Ami még szomorú, hogy beatmakereket se jegyzik annyira, pedig óriási a szerepük. Itt jegyeznék, meg egy érdekességet, A Viccbeatz 2 graffitis társaságból, Hunkyz, JBF és haverokból alakult. TinkMisi és Robotdeck, de az Abrakablabla is ezer szállal kötődik a graffitihez. Akit szeretek a magyar hip hopban arról mindig valahogy kiderül, hogy graffitizett is. Hatalmas pacsi a b-boyoknak, b-girleknek. Az első PMK-n van is instru breakszám. Ennyit tehetek én.

TINK – Jobban előtérben van a rap, mint folyamat, mint aktus. A metrón és a vonatokon már nem nagyon vannak end2end-ek, “nem megy a break lent a Lehelen, mint régen”, mindenki usb-s kontrollerel dj-zik, a hőskorszak elmúlt, itt is.
De nem szabad se anakronisztikusnak lenni, sem pánikba esni, ez a hőskorszakok sorsa, jön majd egy újabb, másik.
De az is nyílván bosszantó, hogy mondjuk egy Karcosok Klubján, ami ez egyetlen turtablism-mel foglalkozó rendszeres és magas színvonalú workshop és rendezvény, lézeng úgy 5-10 “külsős” vendég és tudom, hogy nem a szervezőkön, alapítókon múlik ez az alacsony részvételi létszám. Nem tudom, igazából ez min múlhat, a rap talán jobban előtérben van, gyakrabban találkozhat vele bárki, a reklámokban vagy mondjuk kabaréban is reppelnek már.
Ugye néhány éve, nem is olyan nagyon rég még nem volt youtube, a TV adókon kevés hip-hop ment.
Változott a világ, ma már egy mobiltelefonnal is tudsz klippet csinálni, ömlenek is a klippek, összességében szerintebb több új magyar videó a jelenik meg a szcénán belül, mint mondjuk akármilyen audio kiadvány, legyen az LP, EP, digitális, vagy valós fizika hordozón élérhető release.

CHICHECK – Szerintem azért, hogy menő legyen. Azt hiszik, hogy csupa pénz csillogás, nők kokain 😀 Azt látom, hogy ezeknek az embereknek a kultúra nem számít semmit, nem vágják az alapokat és nem is akarják megtudni, hogy miből hogyan alakult ki a mi “szerelmünk”.

RH –  Ha egy magyar albumot ki kellene emelned, ami megkerülhetetlen, kedvenc, vagy csak szimpla alapkő a hazai szférában… 

CHICHECK

busa

NICKNAME – Alapmű, az első (csaknem) tökéletes rapalbum!

bankos

TINK

vanis

RASEK – Muszáj kettőt 😀

nks

steve

POORMANKLINIK –  Még nem lehetett tudni, hogy Újonc-Péter  verseket is írogat, már akkor nagyon komoly szövegei voltak Manuelnek. Neki nincs előzménye nálunk. Ő egy zárt univerzum.

eccentrics

RH –  Beadok pár fotót, az első pár szó, ami eszetekbe jut az illető(k)ről, akik valamilyen szinten megosztó, vagy különc figurák..

bsw

CHICHECK – Nekem, ez egy pénzorientált vállalkozás.

TINK – Nem ismerem a zenéjüket, kevés magyar reppet hallgatok

POORMANKLINIK – Túl sok szerelmes szám. Túl sok Miami Heat sapi.

RASEK – Nem annyira követem a munkásságukat

NICKNAME – Sosem hallgattam őket.

funk

NICKNAME – Kedvenc magyar mc-m!

CHICHECK – Borsod hírmondója, aki “igaz” tud maradni ebben az anyagias világban.

POORMANKLINIK – Túl sok Borsod sapi. Viccelek. Teljesen jó forma. Önazonos.

TINK – “Casio dobgépes alap, írtunk ’97-et”

RASEK – Az egyik legrealebb mc még mindig Mo-n

busta

RASEK – Nem az én világom…

CHICHECK – Tinédzserek kiszolgálása, jó marketing.

POORMANKLINIK – Ha valaki nem tud rappelni, legalább legyen humora

TINK – Minden, ami nem én vagyok.

NICKNAME – Jobb üzletember, mint rapper.

tkyd

NICKNAME – Nekem túl borús, nem szeretem a nagyon melankolikus rappet.

TINK – Néhányszor léptünk fel egy rendezvényen vele, a Hősökkel és zenekarukkal, én meg a Soulclap Budapestel. Nagyon hatásos volt, ahogy teljesen egyedül adott elő, még dj-je se volt, én mondjuk pont ezt hiányoltam is, de a lényeg a lényeg, én lehet, hogy nem tudnám ezt így full egyedül nyomni, egy cd-re, vagy ilyesmi, szoronganék.

POORMANKLINIK – Kicsit Coelhos lett.. De azt el kell mondjam, hogy én már a Warnin Shotz , BG41 es időkben vágtam,ha ez számít valamit.

RASEK – Nekem kicsit túl érzelgős

CHICHECK – Nem az én világom.

dilla

NICKNAME – Legenda! Bármikor van hangulatom hozzá.

CHICHECK – Utánozhatatlan!

TINK – Aki megismertette velem, hogy milyen szerelmesnek lenni a kick/snare-be. Jay Dee, az Isten.

POORMANKLINIK – Madlib

RASEK – alapkő!!

c7eeab88178eef0f3e23465961077f9c

RASEK – Igazából sohasem hallgattam 😀

TINK – A NagyFater, a legelső Hálózatépítő, Zulu Nation, baby! PLANET ROCK ! ! !

CHICHECK – Úttörő!

POORMANKLINIK – Pont, mint Rammellzee, bizonyíték arra, hogy a Hip-hop mennyire minden más is lehet, mint amit elsőre gondolnánk.

NICKNAME – Ősatya, kár hogy mostanában negatívan tűnik fel a neve a sajtóban.

RH – Ebben a pillanatban a kedvenc albumod / tracked, amit nagyon pörgetsz a lejátszódban …

CHICHECK – Tek and Figub – Too Many Pictures feat. Noritsu

TINK – BudaMunk – Smoke Deep EP (2011)

POORMANKLINIK – Alpha Wann – Lunettes noires ft. S.Pri Noir, Alpha Wann csapatának az 1995-nek is van focis száma.1995 – Flingue dessus
RASEK – Joey Badass cumóit nagyon csipázom.
Jelenleg ez egy megunhatatlan zene számomra: Isaiah Rashad ft SZA “Ronnie Drake”

NICKNAME – Rákaptam a Lusta BÍtek – MÉH című trekkjére, baszott jó!

RH – A legkedvesebb pozitív visszajelzés, amit a munkáidra/munkásságodra kaptál… ami feltöltött, visszaigazolt, hogy faszán rakod …

NICKNAME – Mindenkinek örülök, aki odajön hozzám, hogy vágja a cuccaimat, és akár még szereti is. Általában azt szokták mondani, hogy jó arc vagyok és nem csalódtak bennem élőben, én ennek szoktam leginkább örülni. De, amúgy már a logóm valaki karját is díszíti, az is jó érzés!

TINK – Talán, amikor Nash mondta még megismerkedésünket követően, hogy viszahoztam az alkotáskedvét a munkáinkkal. Amikor Stekkel “rugdostuk” az utóbbi időben egymást. (Nyomasd az MPC-t Faterom !) 😉
Vagy példáúl, mikor kb. másfél éve a Soulclap Budapest zenekar (akiknek már akkor nagy tisztelőjük voltam) felkért, hogy az éppen induló heti rendszerességű élő zenés hip-hop estjein legyek az állandó házigazda, holott előtte csak szegről-végről ismertük egymást. Nekik nagyon bejött a Füli Gér hangulata, ezért is kerestek meg. Ezek leírhatatlan érzések !
Amikor rádöbbenek arra, hogy a kamaszkori idoljaimmal, az ország általam legjobbnak tartott föld alatti és feletti aktivistáival, úttörőivel zenélhettem, jammelhettem, dolgozhattam együtt. Hogy ezekből nagyon jó barátságok és haverságok is kialakulhattak! Mikor Sabák Péter mondja, hogy “Misikém, fejlődtél, basszameg”, vagy mikor Faktor nyomja neked, hogy “hé, repeljél már a zenémre!”
Illetve az olyanok is, mikor már nekünk sincs free dl hozzájárulásunk a saját mezei bandcamp oldalunkon, (mivel limitált az ingyenes letölthetőség ingyenes regisztráció esetén) de mégis leszedik az emberek a kislemezünket, mert nem sajnálnak rá 200 forintot. Amikor eljönnek a bulinkba, akkor is, ha nem ingyenes. Hidd el, ezek is nagyon fontosak.

RASEK – Amikor egy-egy nagyobb név a szakmából megosztja a klipedet és odaír egy-két pozitív gondolatot, az nagyon jól tud esni. :)

POORMANKLINIK – Ákos Kossuth díja adta meg a végső lökést, hogy bármit csinálhatok.

CHICHECK – …Hogy sokan elismernek, akiken felnőttem.

RH – Mi a leggyengébb skilled? … amin fejlesztened kellene …

POORMANKLINIK – A duplák hercege vagyok.

CHICHECK – Pörgetés és szókincs.

NICKNAME – Én próbálok mindent fejleszteni folyamatosan, eddig a flow-mat nem éreztem elég erőteljesnek, de most már ott is azt hiszem erősödtem. De igen, mindenképp fejleszteni kell mindent, nincs megállás!

TINK – Nehezen tanulom meg a saját szövegeimet, illetve gyakran el is rontom élőben, HAHAHA !

RASEK – Határidőre dolgozni 😀

RH –  Kedvenc saját szövegfoszlány, az egyik best 4-8 sorod…

RASEK

Az egyik kedvenc:
“Csodálatos gyermekkor, hol elvált csonk a családban
mert elcsalt luxus nyomában sok elgáncsolt kacsaláb van.”

A másik:
“Parafenomén, ahogy a para finoman
csúszik végig a csigolyádon mint a paraffinolaj”

CHICHECK – Ez felnőtt nem gyerek rap//
Sosem az dominált hányan szerettek//
A párbajokon elestek//
Mert nem ellenfelek vagytok csak desszertek//

TINK – talán, most ez jutott eszembe hirtelen, szeretem, ez is egy hangulat:

“Mint az elme, mint a szív, nem ragyog úgy holdfény
Nullától huszonnégy kell, hogy az úton légy
Végtelen erdőket ígérnek zsákutcák
A száguldás ellenére is csak hátul jársz
Térképnek elég az értékrend
Lépések vannak mögöttünk, előttünk fényévek
Szállnék, lennék a szél helyében
Az élet számít, nem a szégyenérzet”

RobotDeck X Mulató Aztékok – Mandala (Kaleidoszkóp EP, 2015)

NICKNAME – One-Shot beat-re vettem fel egy számot, amit fellépéseken már szoktam is tolni, annak szeretem a szövegét legjobban, igazi old school cucc lett.
“Azt hiszed leállok? Többé nem!
Az agyamban freestyle battle-özik több énem
És külön stílusnak felel meg mindegyik én
Az egyik nőcsábász, mint LL meg Big Daddy Kane
Ne csak beszéljünk a szex-ről, mint a Salt’N’Pepa
Most sokkal jobban esne egy szótlan pipa
(…)
Aknamezőn lesz ma Nick-kel a piknik
A félszememet mindig rajtad tartom, mint Slick Rick”

POORMANKLINIK – Tulajdonképp egyetlen tulajdonom, a tulajdonság nélküli tulajdonosom, a külső/belső nyomásnak ellentartó önmagába nyíló szobaajtó

RH – Kis bulvár… ha van valami fail gagyiság, oltás, amit rólad, vagy a csapatodról hallottál…

POORMANKLINIK – Egyszer egy srác lebaszott, hogy miért csak hülye klipeket csinálok, miért nincs albumom. Mondtam hogy van már kettő. A legfurcsább, és legbetegebb, az volt, hogy az egyik Sziget fesztiválon, egy estén belül összekevertek Yondeboi-al, Fluor Tomival és Újonc Petivel is, az utolsó esetben autogramot is kértek. Mondtam, hogy nem én vagyok, többször, is, meg a hangom más, az arcom stb. Erre azt mondta, hogy mit verem magam, a Kezdet nem is annyira híres, kinek képzelem magam. Erre adtam neki autogramot.

RASEK – Nem szoktam hallani ilyesmit, de nem is érdekel. Lehet, hogy csak a szemünkbe nem mondják 😀

NICKNAME – Nem vagyok olyan híres, hogy pletykáljanak rólam :( Inkább csak azt szoktam kapni, hogy Mikee klón vagyok, bár azt is egyre ritkábban.

CHICHECK – Nem tudok róla

TINK – Hát nem is tudom, most hirtelen nem ugrik be semmi, nem vagyunk mi olyan ismertek. Én igyekszem az ilyenektől távol tartani magamat, nem erre koncentrálni.

RH –  Következő fresh cucc, amin dolgozol, vagy hallható leszel…

NICKNAME – :Lesz rengeteg feat, Stereo Kollektívvel közös klip, Soul A New, Gege és PoeNick közös egy angol feltörekvő arccal, akit Chilman-nek hívnak és Verb T új kiadójában van, PoeNick ep, új szóló lemezem Ősrobbanás címmel, tervezzük a 3. Punchlinez Cypher videót is, és egy új label-t is összekovácsoltunk Slanguage néven, ahhoz tervezünk lemezt!

CHICHECK – Hamarosan érkezik a Stereo Kollektiv – Álarc című albuma ,valamint idén kidobjuk One-Shot-al közös cuccunkat!

RASEK – Hívatlanok – Hatáswandalz (2016)

POORMANKLINIK –  PMK-Premium Bananas, A Mulató Aztékos Phlat Sanyi, Gazsi Rap Show-Lapos Föld albuma, Erru ep-je

TINK – MA, SV, PDPC anyag, Tink EP full produced by Bfok11, ezzel jó ideje adós vagyok már, sorry Fecó, CSINÁLJUK !!! Szeretnék megtanulni mixelni is, csinálni mixeket, podcastet.

RH – Mindig van egy magyar klipelemzés is, pár mondat ami eszetekbe jut, ha megnézitek ezt az 5 percest

CHICHECK – Jó cuccai vannak a KétHázKözt-nek! Fasza underground téma. Nincs kivagyiság, szépek a képek :)

TINK – Stek cimborám kommentjét tudom idézni: “ultra téma… gyönyörű kivitelezés… !!!?” Doppelgangaz fless, ilyesmiről beszéltem az imént, mikor a mainstream media szerepét hoztam szóba. Mehetne a TV-ben, fontos is lenne, hogy egy Majka & BLR és Punnany mellett menjen ilyesmi matéria is a szélesebb réteg felé, mutatni még igényes alternatívákat. Ehelyett 4000 lejátszás youtube-on . . .

RASEK – Az első srác egy kicsit a régi Hősökre emlékeztet, az egésznek egy oldschool hangzása van nem rossz, a klip maga meg kifejezetten tetszik.

NICKNAME – Kurva jó cucc, összhangban van a zene a videóval, de amúgy is csípem a srácok cuccait! Értelmiségi rap!

POORMANKLINIK – A KétHázKözt egy méltatlanul háttérben lévő rap-csapat. Ismertem a számot. A klipje nagyon fájintos. A kérdés az, hogy ki miért hallgat zenét. Az ő zenéik, szövegeik, elvisznek egy saját rendszerbe. Ezt nálunk nem nagyon értik. A Zöld Robot Majommal, és hasonló formációkkal sem tudnak mit kezdeni, pedig esküszöm, hogy még az ilyen absztraktnak tűnő zenekaroknak is van legalább egy, két olyan száma, ami mehetne a rádióba is.
A másik, hogy Magyarorszszágon, a leglazább dolgot, a flow-t is nagyon poroszosan fogják fel.
Mindenki nagyon matekosan, kiszámíthatóan reppel. Ami azt sejteteti, hogy a szexuális életük is egysíkú. Én ha lány lennék csak a Kétházközt tagokkal szexelnék, vagy magammal.

RH – Anyázás, pacsi, “üzenet” ?!

POORMANKLINIK – VICCBEATZ HODOR, HODOR, HODOR, HOLD THE DOOOOOR :)
És, ha már 2HZKZT HOLNAP SÜTNI FOG, LEMÉSZ A JÁTSZIRA ÉS HOLNAP SÜTNI FOG!

TINK

inkább ölelés:
Kedvesemnek, Családomnak, Barátaimnak, A Hálózatnak ! one love
ezt meg Ti nézzétek meg 😉 ez is eléggé alúlértékelt, pedig a magyar Betty Ford Boys . . .

Békék!

RASEK – Köszönjük szépen mindenkinek aki eddig hallgatott minket, tartsák meg jó szokásukat, hamarosan jön ugye az új lemez, mellette/utána pedig készülünk még egy-két dologgal a PestiS Records-on belül, szóval érdemes lesz figyelni. Peace

CHICHECK – Nagy fel az RH-nak üdv a Stereo K-nak, a Mulató Aztékoknak, One-Shot-nak, a Slanguage minden tagjának, Funknak, a Funky Beatznek, Zefilnek

NICKNAME – Üzenem anyátoknak, hogy pacsi!

RH – Kösz arcok, legközelebb újabb ötös. pisz